סגולות להיפקד בבנים

מובא בספרים הקדושים סגולות נפלאות לחשוכי בנים אשר לא זכו לפרי בטן, למען יוושעו ויזכו לזרע של קיימא, וכן יזכו לקיים מצות "פריה ורביה", אשר היא כלשונו של המהרח"ו: "המצוה החמורה מכל המצוות". 

סגולה א': רבינו בחיי בפרשתנו ביאר את הפסוק: "וְהָיָה בִכְזִיב בְּלִדְתָּהּ אֹתוֹ" - שאשת יהודה ילדה לו את הבן השלישי – שֵׁלָה, והמקום שבו ילדה אותו - היה שמו כְזִיב. והקשה רבינו בחיי, מה בא הפסוק ללמדנו כשציין את מקום לידתו של 'שלה'? וביאר, כי המילה 'כזיב' - עולה בגמטריא 39, כמניין שם 'כוזו', שהוא מתחלף בשם הוי"ה ברוך הוא, שהאותיות שאחר שם 'הויה' - הם 'כוזו', ובכוח שם זה התפלל יהודה ל-ה' שיזכהו בבנים הגונים וראויים למלוכה. ומילת 'בכזיב' ראשי תיבות: 'בכח כוזו זכה יהודה בתאומים'. והביאו הגאון רבי חיים פלאג'י בספרו "רפואה וחיים", וכה כתב: סגולה להריון, יתפלל ל-ה' שיתן לו בנים זכרים הגונים וכשרים, ויכוין בשם כוזו שהוא שם קדוש.

 ובספר 'תפלה לדוד' (תפלות להפקד בילדים עמ' תעא) הבאנו עוד כמה וכמה סגולות להיפקד בבנים זכרים, ונמנה כמה מהן: סגולה ב': ישתדל לחדש חידושים בתורה ולהיות מוליד בדברי תורה, ועל ידי כך יזכה להוליד בנים (ספר משפט צדק מהזוהר הקדוש).

 סגולה ג': רבינו האר"י אמר סגולה לאחד שלא היו לו בנים, שיזהר מאוד וגם יזהיר לאחרים על תוספת שבת בערב שבת ובמוצאי שבת (משפט צדק).

 סגולה ד': מעשה באחד שלא היה נזהר בצער בעלי חיים עופות ובהמות, ועוון זה עיכב אותו מלזכות לבנים (שם מספר 'קב הישר'), ומכאן, כי בכדי לזכות לבנים יש לתקן עוון זה ולהקפיד עליו. 

סגולה ה': עוד סגולה נפלאה הוסיף דודי הגאון הגדול הרב עזרא בצרי שליט"א, שאמר לו חכם נתן סאלם, כי שמונה עשרה שנים לא היו לו בנים - עד שעשה סגולה להדפיס ספר של רב גדול אחד, וסֵמֵך לסגולה זו מהפסוק (בראשית ה א): "סֵפֶר - תּוֹלְדֹת אָדָם". כאשר אדם טורח להוציא ספר לאור עולם – אזי זוכה לתולדות. ואכן זכה לבנו יחידו הגאון רבי אברהם סלים שליט"א ראש ישיבת 'מאור התורה'. ואמר חכם נתן סאלם לדודי: "תפרסם זאת, בכדי שגם אחרים יזכו".

 סגולה ו': בגמרא במסכת יבמות מובא, שאדם הנשוי עשר שנים ולא זכה לפרי בטן, עליו לגרש את אשתו ולשאת אשה אחרת שמא יזכה להיבנות ממנה. אמנם, אדם היושב בחו"ל ועשר שנים לא זכה להיפקד, ועתה עלה לארץ ישראל – אינו מחוייב לגרש את אשתו, כי מה שבחו"ל לא נפקד, אינו מכריח שגם בארץ הקודש לא יפקד. הרי שלדור בארץ ישראל יש בכך סגולה לזכות לזרע של קיימא. וכך מובא בזוהר הקדוש בפרשת פנחס: האדם נמשל לעץ השדה, ואילן שניטע במקום שאינו עושה פירות - מה עושים לו? עוקרים אותו ונוטעים אותו במקום אחר! כמו כן, האדם שלא נפקד בזרע של קיימא בחו"ל - אין בכך ראיה שהוא עקר, כי האדם דומה לעץ השדה והוא בתפארת, ומקום נטיעתו בקרקע שהיא המלכות, והיינו סוד ארץ ישראל, נמצא שמקום הנטיעה אמור להיות בארץ ישראל בלבד, ולכך אין האדם מוחזק להיות עקר עד שיעלה לארץ ישראל. ויהי רצון, שכל חשוכי הבנים יזכו לזרע קודש ברך ה', אמן.

 מתוך "שיח יצחק" מסכת יבמות