מעלת אמירת פרשת הקטורת וסגולותיה

 ניצול מן המוות ומכל דבר רע, לא יוזק כל אותו היום. 

פרנסה, רפואה ופרי בטן 

בסוף הפרשה התפרש הציווי לעשות למשכן "מזבח הקטורת", בו היו מניחים גחלי אש, והיה כהן נכנס לבדו למקום ההיכל, ומשליך את אחד עשר סממני הקטורת המעורבים היטב על גבי הגחלים, ועולה תימור העשן לריח ניחוח לפני ה'. 

אחת מסגולותיה של הקטורת היא להציל ממוות וממגפה, ולעצור בעד המשחית המחבל בכרם ה', כך מסופר בגמרא במסכת שבת: בשעה שמשה רבינו עלה לשמים במשך ארבעים יום וארבעים לילה לקבל את התורה עבור בני ישראל, אחר דו שיח בין המלאכים למשה, המלאכים נעשו אוהבים למשה ומסרו לו מתנות, אף מלאך המוות מסר למשה מתנה! ומה היא מתנתו? גילה לו המלאך כי בעת נגף יקטיר קטורת ובזה תפסק המגפה. 

בזוהר הקדוש מבאר מדוע הקטורת עוצרת את המגפה, כי בהקטרת הקטורת החיצונים והמקטרגים בורחים, ומלאך המוות נקשר ואינו יכול לשלוט. אמנם, אף בזמנינו שחרב בית מקדשנו, יש עצה נפלאה, וכמובא בזוהר: סימן זה נמסר בידנו, כי בכל מקום שאומרים את מעשה הקטורת בכוונה וברצון הלב - לא ישלוט מיתה באותו מקום, ולא יהיה נזק, ולא יכולים שאר אומות העולם לשלוט באותו מקום. 

ועל כן יש לאומרה בכל יום בבוקר ובערב. ויש להקדים עבודת הקטורת לפני התפלה, בשביל להעביר את הזוהמה מן העולם. 

סגולות רבות ישנן באמירת פרשת הקטורת, וכפי שמובא עוד בזוהר הקדוש: ברית כרותה לפני הקדוש ברוך הוא, שכל מי שמסתכל וקורא בכל יום את פרשת הקטרת - ינצל מכל הדברים הרעים וכשפי העולם, ומכל הפגעים הרעים, ומהרהור רע ומדין רע וממות, ולא ינזק כל אותו יום, שלא יכול הצד האחר לשלט עליו, וצריך שיכון בו. אמר רבי שמעון: אם בני אדם היו יודעים כמה הוא עליון מעשה הקטרת לפני הקדוש ברוך הוא, היו נוטלים כל דבור ודבור ממנו והיו מעלים אותו עטרה על ראשיהם כמו כתר של זהב. ומי שמשתדל בו, צריך לצייר בשכלו את מעשה הקטרת, ואם יכון בו בכל יום - יש לו חלק בעולם הזה ובעולם הבא, ויסתלק המות ממנו ומהעולם, וינצל מכל הדינים של העולם הזה, ומצדדים רעים, ומדין הגיהנם ומדין הסטרא אחרא. 

עוד הובא בספרים הקדושים על כוחה של אמירת פרשת הקטורת לכמה וכמה דברים: א) בכוחה לכפר ולתקן עוון לשון הרע (רבי נחמן מברסלב). ב) לבטל גזירות רעות, אפילו אם כבר נמסרה הגזירה בידי הס"מ (בני יששכר). ג) סגולה לעשירות, ושיהיה מוצלח בכל עסקיו (כף החיים, ראה יומא כו א). ד) מסוגלת לרפואה. (האדמו"ר מגור בעל האמרי אמת). ה) סגולה לפרי בטן: "יכתוב על קלף פרשת הקטורת, ויאמר ב' פעמים ביום ויקרא בנגינות וטעמים ובמתינות" (הגר"מ שטרנבוך). 

מתוך "שיח יצחק" מסכת כריתות